Laptele vegan si de ce nu e bine a se consuma lapte de vaca

Laptele animal conţine o anumită proteină numită lactoză. Pentru ca laptele să poată fi digerat, este nevoie ca în stomacul şi intestinul nostru subţire să existe o enzimă specifică, numită lactază – menită să descopună lactoza din lapte. Organismul adultului nu mai produce enzima lactaza, cu ajutorul căreia poate digera lactoza din lapte.

Este dovedit ca laptele de vaca este bogat in calciu, dar asta nu inseamna ca organismul uman poate asimila calciul din lapte, si asta din mai multe motive :

1. Laptele reacţionează precum un acid, iar corpul nostru are nevoie de alimente alcaline.

Pentru a susţine viaţa, sângele trebuie să fie uşor alcalin (aproape de nivelul neutru al pH-ului), iar laptele de vacă este acid. În aceste condiţii, atunci când tu consumi o cantitate de lapte sau orice alte lactate, creşte aciditatea în corpul tău, deoarece reacţia de metabolizare a proteinelor animale – conţinute de lapte este o reacţie acidă. Sângele tău va face tot ce îi stă în putinţă ca să neutralizeze această reacţie. El va sustrage calciul existent deja în oase.

2. Calciul are nevoie de un anumit echilibru de minerale ca să poată fi asimilat.

Pentru ca organismul nostru să poată asimila calciul în corp, mai are nevoie şi de prezenţa anumitor minerale, cum ar fi magneziul şi borul. Ei bine, se pare că laptele de vacă nu prezintă aceste proprietăţi.

Calciul de origine vegetală este cel mai bun, se potriveşte excelent nevoilor corpului nostru. Calciul vegetal este echilibrat în magneziu, a cărui prezenţă este esenţială pentru absorbţia şi asimilarea calciului în organism, iar acest lucru este valabil şi pentru bor, un element care se găseşte exclusiv în vegetale.

“S-a descoperit că, calciul, pentru a putea fi asimilat şi folosit de oase, are nevoie de un anumit echilibru de minerale. Laptele bovin are un conţinut extrem de mare în fosfor, ceea ce împiedică asimilarea calciului de către organism. Calciul neasimilat va fi scos din organism prin urină. Acest lucru va determina ca pH-ul urinei să fie prea alcalin şi va crea o predispoziţie a persoanelor la infecţii urinare.”   (…) “Laptele de vacă este carent în magneziu şi nu are bor, ceea ce face imposibilă utilizarea conţinutului său în calciu de către om.”

-Dr. Michael Klaper-

Lapte vegetal. Un aliment foarte sănătos, gustos şi hrănitor.

Din ce poţi face lapte vegetal?

Laptele vegetal îl poţi face din foarte multe nuci şi seminţe, soia, orez, cocos, etc. Eu prefer varianta laptelui vegetal crud, aşadar soia iese din discuţie, după părerea mea. În plus, nici nu este chiar atât de sănătos,  mai trebuie şi tratat termic şi aromatizat.

Cel mai gustos lapte vegetal îl obţii din cocos, nuci româneşti, migdale, semnite de susan, seminţe de floarea soarelui, caju, etc.

 

Lapte vegetal din susan

Ingrediente:

  • 60-70 de grame semniţe de susan
  • 3-4 curmale (sau o linguriţă de zahăr brun, sau miere de albine sau orice alt îndulcitor natural)
  • opţional arome: un vârf de linguriţă scorţişoară pudră, un sfert baton de vanilie/praf de vanilie, o linguriţă cacao sau pudră de roşcove
  • 600-800 ml de apa (poţi adăuga mai puţină apă la început, iar dacă gustul ţi se pare ok, laşi aşa, dacă nu – mai completezi cu apă)

Preparare:

Susanul şi curmalele se pun la înmuiat aproximativ o oră. Pe urmă, toate ingredientele se adaugă într-un blender şi se blenduiesc până la omogenizare (aproximativ 30 de secunde, depinde cât de puternic este belnderul tău).

Ulterior se strecoară laptele obţinut printr-un tifon dublu deasupra unui bol mare … şi laptele e gata. Este un lapte foarte uşor şi foarte light.

Se poate păstra la temperatura camerei şi bea de-a lungul întregii zile sau se va păstra la frigider până a doua zi, dar cel mai bun este în prima zi.

 Sfat practic:  Pentru o mărunţire şi omogenizare foarte bună a ingredientelor, procedează astfel: adaugi ingredientele solide primele în blender, iar apoi adaugi din apă puţin peste nivelul lor. Porneşti blenderul şi laşi să se facă o pastă destul de omogenă. Apoi adaugi restul de apă şi mai blenduieşti câteva secunde pentru omogenizarea completă. Pe urmă strecori  şi … savurezi lăpticul

 

Lapte vegetal din migdale * (sau nuci)

Ingrediente:

  • o cană de migdale înmuiate (hidratate) peste noapte (minim 8 ore)
  • 3-4 curmale – înmuiate şi ele aproximativ o oră sau o linguriţă de zahăr brun
  • opţional adaugi aromele preferate, poţi adăuga chiar 1-2 picături de ulei esenţial de scorţişoară, vanilie, etc. Atenţie: uleiul să fie indicat şi pentru uz intern.
  • aprox. 800 ml apă

Preparare:

Migdalele se pun la înmuiat peste noapte 2 ore in apa calduta. A doua zi se limpezesc, se curăţă de coajă (opţional) şi alături de toate ingredientele se adaugă în blender şi se blenduiesc până la omogenizare (aproximativ 30 de secunde, depinde cât de puternic este belnderul tău). Strecori apoi laptele obţinut, printr-un tifon dublu, deasupra unui bol mare … şi gata … se poate savura în pace! Este un lapte onctuos şi destul de cremos.

Se poate păstra la temperatura camerei şi bea de-a lungul întregii zile sau se va păstra la frigider până a doua zi, dar cel mai bun este în prima zi.

Pulpa rămasă o poţi mânca aşa cum este, sau alături de cereale şi fulgi. Este delicioasă. Poţi prepara din ea diverse prăjiturele raw vegan.

* La fel procedezi şi respecţi proporţia ingredientelor şi atunci când vrei să îţi faci lapte vegetal din nuci. Singura diferenţă e că în loc de migdale, pui nuci

 

Lapte vegetal din miez de nucă de cocos

Ingrediente:

  • o nucă de cocos
  • 800-1000 ml apă călduţă
  • opţional un varf de linguriţă de scorţişoară sau 1/4 păstaie de vanilie
  • opţional 1 linguriţă zahăr brun, miere sau alt îndulcitor

Preparare:

Spargi nuca de cocos. Nuca de cocos are 3 gropiţe la un capăt, iar una dintre acestea este moale. Cu vârful unui cuţit probează să faci o gaură într-una din cele 3 gropiţe. Apoi scurge lichidul din nucă într-un pahar şi dacă îţi place poţi să îl bei. Pe urmă, prinde nuca bine într-o mână, iar în cealaltă mână ia un ciocan şi bate nuca circular de mai multe ori. La un moment dat se va crăpa în două. Pe urmă, te ajuţi de un cuţit cu lama groasă şi scoţi miezul din nucă.

Mărunţeşti miezul nucii de cocos, fie pe răzătoare, fie în tocătorul electric de legume/robot de bucătărie. Adaugi în blender miezul mărunţit de nucă alături de celelalte ingrediente. Le blenduieşti bine, până ce se omogenizează compoziţia. Pe urmă strecori amestecul printr-un tifon dublu …. şi gata! Este un lapte foarte aromat, cremos, onctuos şi gustos. Odată ce începi să bei, nu te mai saturi de el )

Articol preluat de pe:  http://multicrudi.ro/de-ce-sa-bei-lapte-vegetal-3-retete-delicioase/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply